Sidor

söndag 1 mars 2020

1 mars

Idag är det ny månad, årets första riktiga vårmånad, mars! Skönt att vara av med det regniga och blåsiga februari!

Hej Mars
Men även om det var ny månad så var det sannerligen inget nytt väder! Efter att jag hade släppt ut hästarna och landat i soffan framför Vasaloppet började det att ösregna och blåsa. Jag är så less på detta skitväder! Det ger ingen energi överhuvudtaget!

Så den största delen av dagen tillbringades i soffan innan jag tog en någorlunda regnfri promenad med vovvarna i skogen. De piggar alltid upp. Men jäklar vad blött det är överallt! Det fanns ingen möjlighet att gå torrskodd där inte! Men vi fick i alla fall närmare två timmar frisk luft och rörelse så det var ju alltid något.

Tyvärr hade jag ingen energi till att rida mina stackars hästar. Men de får väl ha lite vila. Jag hoppas på mindre regn kommande vecka så att jag kan börja rida här hemma igen!

Skogspromenad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar