Sidor

söndag 29 mars 2020

Oväntat besök

Efter att jag hade tagit en kopp te gick jag ut och tog in hästarna. Sedan satte jag upp min Pixio Cameraman för att filma de två ridpassen jag hade planerat att rida.

Jag gjorde snabbt i ordning Bosse som fick börja. Han var lite småtjurig till en början, men han jobbade på bra i skritten och sedan i traven. Jag red tempoväxlingar och travade över bommarna. Och stundtals var han väldigt fin.

Han fattade höger galopp direkt på kommando och den var riktigt fin. Inte alls så springig, utan jag kunde jobba honom lite ändå. Han kändes stark och fin! Vänstergaloppen var fin när han väl fattade den, men sedan fick han lite dålig framåtbjudning på ena långsidan med därefter kom han igång bättre och var jättefin.

När vi var nästan klara kom det ett par personer gåendes fram till paddocken och jag förstod att de ville prata med mig. Jag kände inte igen dem, men det visade sig att det var min kusin som jag inte har sett på väldigt många år (typ sedan jag var liten) som hade kommit på besök. Så himla kul!

Jag travade snabbt av Bosse och sedan gick vi in och fikade och kollade i gamla fotoalbum. Så trevligt! Och kul såklart!

Bosse och min robot!
När jag tittade på filmen från Bosses och mitt pass tycker jag att han ser halt ut i traven i början, men det var han inte! Det känns som om vi är på gång nu i alla fall! Om han bara får vara frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar