Sidor

söndag 31 mars 2013

Sista löp-passet i mars!

Idag for jag in till Varberg för att springa veckans intervallpass. Första intervallpasset för i år faktiskt, då jag inte har velat pressa för mycket pga skaderisk.

Jag började med att värma upp ca en kilometer, ökade sedan 500 m för att springa första intervallen efter det. Det var bara det att jag istället för att trycka "lap" på klockan, tryckte på stoppknappen och hann springa en bra bit innan jag kom på mitt misstag, så första intervallen blev inte riktigt som jag hade tänkt.

Men efter det körde jag på med 1000-metersintervaller och 500 m vila emellan. Under vilan gick jag till en början och sprang sedan lugnt. 6 intervaller blev det (om man inte räknar den första, misslyckade och de gick på 5:20, 5:05, 5:31 (uppförs och motvind), 5:11, 5:17 och så sista på 5:26 med mjölksyra i benen. Totalt sprang/gick jag 11,63 km på 1:11:02.

Det kändes riktigt bra att springa idag. Inga krämpor någonstans och farten i intervallerna kändes helt ok. Det gick lite snabbare än vad jag hade tänkt. Med tanke på att det som sagt var första intervallerna i år så är jag mycket nöjd med hur det gick.

Det gjorde ju heller ingenting att solen sken och att det faktiskt var 6 plusgrader ute. Dock hade jag lite för mycket kläder på mig. Jag tycker det är lite svårt att veta vad som är lagom mycket att ta på sig just nu.

Detta blev också sista löppasset för den här månaden och jag lyckades skrapa ihop 103,8 km, vilket är månadsbästa såhär långt det här året. Mitt medeltempo för månaden landade på 6:19 min/km. Totalt har jag sprungit 247,8 km i år!

Mars 2012 sprang jag 60 km i ett medeltempo på 6:49. Klar förbättring i år, alltså:)

Dagens vackra vy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar