Sidor

fredag 1 mars 2013

1 år med Garmin forerunner 410!

Den första mars förra året fick jag hem min kära Garmin-klocka. Den tredje mars fick den följa med på första rundan och sedan dess har den varit en mycket trogen träningskamrat.


Klockan har funkat mycket bra, har aldrig varit några problem med den. Det är väl bara möjligtvis att jag har glömt att ladda den vid några tillfällen så att den dött pga det, men det kan ju inte den hjälpa. Jag tycker att menyerna är bra och enkla och den har många bra alternativ till vad man vill se när man springer. Oftast har jag den på default-visningen där jag ser sprungen tid, sträcka och tempo.

Jag är otroligt nöjd med min klocka och för mig har den definitivt varit värd varenda krona! Överföringen till Garmin Connect har också funkat perfekt varje gång. Det går även lätt att överföra passen till jogg.se och shapelink. Jag kan faktiskt inte hitta några negativa saker med min fina klocka. Det är lagom storlek på den också, inte större än en vanlig sportklocka. Så jag kan verkligen rekommendera den till alla som vill ha en bra gps-klocka!

Eftersom jag är statistik-nörd tycker jag såklart att det är kul att se hur mycket jag och min Garmin har gjort tillsammans, så här kommer den sammanställningen!

Antal aktiviteter: 125 st
Distans: 1234,72 km
Tid: 108:23:08
Höjdstigning: 9503 m
Medelpuls: 80%
Kalorier: 67909
Medeldistans: 9,88 km
Medeltid: 52:02
Medekelhastighet: 11,4 km/tim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar