Sidor

torsdag 14 mars 2013

Funderingar....

Även om jag är rätt nöjd med att vi till sist fick lite snö, så börjar det faktiskt bränna lite i cykelnerven nu när våren närmar sig. Kanske är det för att den här veckan har inneburit så gott som total vila från all aktivitet som gör mig svettig (vilket gör att jag känner mig fruktansvärt rastlös), eller så är det bara att jag är jäkligt sugen på att cykla...

Förra årets cykelpass fick mig att fundera på att köpa en ny cykel. Även om jag älskar min gamla Scott som tar mig fram överallt, i skogen, på asfalt och på grusvägar så har den ju ändå rätt så några år på nacken och förhoppningsvis har ju utvecklingen gått framåt så att jag ska kunna hitta en cykel som faktiskt är ännu bättre.

Älskar denna!
Jag har scannat av nätet lite på tips om vad som finns och vad man ska välja, för det är ju verkligen en djungel därute! Så imorgon ska jag bege mig till en cykelaffär (eller två) för att se vad som finns.

Det hade varit riktigt kul med en ny cykel. Men jag vet inte om jag vill lägga så mycket pengar på det. Fast det är ju roligare att cykla på en ny fin cykel. Och det hade varit kul att cykla till eller från jobbet (3,5 mil enkel väg) någon gång för att se hur det funkar....

Det hade också varit kul att köra något lopp, som t.ex. Bockstensturen som går här hemma (en sträcka i min skog) eller kanske en tjejvätter (om jag får med mig någon annan som vill cykla) och då kan man ju inte komma dragandes med en gammal halvrostig cykel...

Vi får se hur det går, helt enkelt. Mycket att fundera över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar