Sidor

tisdag 26 mars 2013

Överraskning...

Jag har under en tid haft problem med att det inte finns någon ström i stänglet i hästhagen, vilket hästarna har räknat ut och utnyttjar till max genom att trycka ner stängslet och äta grenar som finns på andra sidan. Detta leder ofta till att jag får laga stängslet, vilket är lite tjatigt.

Men idag kollade jag jorden till stängselaggregatet och upptäckte då att tråden från aggregatet till jorden hade gått av, därav ingen ström i tråden. Så nu har jag fixat tråden och kollat stängslet med stängseltestaren och nu jäklar är det max ström igen!

Så imorgon blir det spännande. De båda herrarna lär nog få en sig en mindre angenäm överraskning när de upptäcker att det är ström i tråden. Jag misstänker att det inte kommer att stå någon Pelle och sparka på grinden eller lyfta upp den med näsan när jag kommer hem och ska ta in dem... Moahahahaha....

Är det någon ström i tråden, månntro...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar