Sidor

onsdag 6 mars 2013

Lugnt = Trist...

Idag blev det ännu en lugn löprunda. I dagsljus. Med Selma. Jag hade lite småkänning i vaden, men det gjorde inte ont och det gick över efter ca en halv km.

5 plusgrader var det också ute, men molnigt, fast ändå behagligt. Rundan gick bra, men det är liiite trist att springa så sakta. Eller sakta och sakta. För ett år sedan hade det varit snabbpass att springa i 6-minuterstempo, men nu känns det olidligt långsamt. Utvecklingen går framåt :)

7,5 km blev rundan och det tog minuter. Skönt att komma ut. Jag har märkt att jag inte sover riktigt och har svårt för att somna de dagar jag är inaktiv. Igår var en väldigt inaktiv dag med 8 timmars sittande på kursen och inget tränande på kvällen. Igår kväll kunde jag inte somna och när jag väl somnade vaknade jag flera gånger.

Jag hoppas kunna lösa det problemet med lite ridning de dagar jag inte springer. När det går att rida i paddocken igen, då jäklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar