Sidor

fredag 8 mars 2013

Förvirrat!

När jag vaknade i morse var jag riktigt trött och det var skönt att det var fredag. Det gick lite segare än vanligt och när jag skulle åka till jobbet upptäckte jag att mina husnycklar var borta. Jag kom ihåg att jag hade använt dem igår efter promenaden med Selma och jag mindes att jag hade lagt en massa saker i trappan för att sedan ta dem till andra ingången och packade ner en del i träningsväskan. Så jag vände upp och ner på väskan. Inga nycklar.

Efter en kvarts letande hade jag inte hittat dem och jag gav upp och åkte till jobbet. Det var nog bra att jag kom iväg lite senare än vanligt, då det hade varit en olycka på E6:an, så jag kunde ta en annan väg.

Under förmiddagen kunde jag inte släppa tanken på vart de där nycklarna hade tagit vägen och jag trodde ändå att de borde finnas i väskan. Så när jag gick upp till Ringhallen för att byta om inför löprundan, såg jag påsen med skorna och fick en flashback, men jag tänkte att de kan väl ändå inte ligga i skorna???

Jodå, det kunde de! Och då insåg jag hur det hade gått till. Jag gick nämligen ner i källaren för att hämta skorna igår kväll och då ville jag inte bli av med nycklarna så jag lade dem där i. Synd bara att jag inte kom ihåg det från källaren och upp till första våning... Men det var iaf skönt att hitta dem igen!

Löprundan blev lite seg till en början eftersom det var motvind, men jag fick upp farten på slutet. Idag hade jag inga känningar någonstans i kroppen. Så himla skönt! Det bådar gott inför nästa helgs lopp!

Och nu är det snart bara 10 veckor kvar till Göteborgsvarvet! Ska bli så himla kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar