Sidor

lördag 2 mars 2013

Bra jobb idag!

Idag har vi fält lite träd, framför allt björk som vi ska ha till ved. Jag passade på att rensa upp kring ett litet vattendrag i skogshagen och det genererade massor av ris.

Det blir mycket släpande av ris som läggs i en hög och kapade och kvistade stammar som läggs i en annan hög.

Jag tyckte mig märka att jag nu efter tredje lördagen med skogsjobb har blivit lite starkare i kroppen. Visst var jag seg på slutet och lyckades hälla olja i motorsågens bensintank och satte fast sågen två gånger. Men ryggen känns mindre öm även om den är bra mör.

Jag försöker se det som ett träningspass och gläds åt alla de kalorier som bränns. Det hade varit riktigt intressant att mäta hur många kalorier som bränns egentligen. Många är det nog iaf!

Två lass ved fick vi hem, det känns bra. Några björkar har vi kvar som ska fällas innan saven går upp, vilket är snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar