Sidor

söndag 1 april 2012

Träning - resultat mars


Mars månad har jag varit skadedrabbad med onda fötter som gjorde 6 ofrivilliga vilodagar och därefter en vecka med svåra rörelseproblem, som ledde till dåliga pass. Följande pass har avverkats:

Löpning: 10 pass, 62,26 km, Tid: 7 tim 12 min
Promenad: 4 pass, 26,02 km, Tid: 3 tim 30 min
Längdskidåkning: 1 pass, 7,86 km, Tid: 49 min

Jag har även genomfört några styrketräningspass och lite ridning.

Totalt mars: 20 pass, 96,14 km Tid: 851 minuter
Januari: 29 pass, 159,81 km Tid: 1165 minuter
Februari: 29 pass, 127,61 km Tid: 1281 minuter

Totalt hittills i år: 79 pass, 308,78 km,  3297 minuter

När det gäller vikt- och måttminskning har det känts som att inte mycket har hänt, men vissa mått gör mig glad iaf!

Vikt: +0,7 kg sedan februari, -1,0 kg sedan årsskiftet
Höger lår: +0,5 cm sedan februari. ±0 cm sedan årsskiftet
Vänster lår: 0 cm sedan februari. -2 cm sedan årsskiftet
Midja (mitt över naveln): -4,5 cm sedan februari. -5 cm sedan årsskiftet JIPPI
Rumpa/Stuss: -2 cm sedan februari. -4 cm sedan årsskiftet JIPPI

Mars månad har gått bättre än vad jag trodde, med tanke på min skada som förhindrade bra träning. Ibland känns det dock som om löpningen inte blir mycket bättre. Men jag har ändå klarat och lyckats springa på ställen (t.ex. vissa backar) som jag inte klarat tidigare. Att midjan och rumpan har smalnat av såpass mycket denna månad gör mig mycket nöjd! Det är verkligen ett bra mått på att jag ändå har gjort någonting bra. Jag har även märkt att jag blivit betydligt bättre på övningar som jag hade problem med tidigare som t.ex. sidoplankan. Nu väntar jag bara på att viktkurvan ska börja peka lite mer nedåt!

Mina förhoppningar för april månad är att det ska bli lite varmare så att man kan ta fram cykeln och använda den för lite alternativ träning till löpningen. Ett lopp, Laxaloppet  kommer att avklaras den 28:e april.

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du har hittat till min blogg, och väldigt kul att du också sysslar med den oslagbart bästa kombinationen löpning och ridning ;). Jag ska definitivt fortsätta att titta in här hos dig! Mvh Emilia

    SvaraRadera