Sidor

torsdag 5 april 2012

Intervallträning!

Ja, det blev visst intervallträning istället för fartlek eftersom jag lyckades leka lite med min Garmin-klocka och kunde ställa in ett intervallpass på den. Så det blev 5 min gång, 10 minuter lätt jogg. Därefter 10 x 200 m med 100 m lätt jogg emellan. Ca 15 minuters nedvarvning för att ta mig hem blev det också. Så totalt ca 50 minuter och 7 km

Det är lite svårt att inte se vilken hastighet man har. Jag försökte hålla ett lagom snabbt tempo för att orka ta mig igenom alla intervaller. Jag tycker att jag sprang hyfsat jämnt tempo, trots att det blev något långsammare mot slutet.

Men det kändes ändå bra och det var ett ganska roligt pass. Det var gött att bara vänta in pipen från klockan och springa på så gott det gick. Såhär såg tiderna ut:


Det bästa med detta var att nu vet jag hur snabbt det går när man ska springa runt 5 min/km. Det känns som om det får bli intervallpass varje vecka framöver så att jag blir lite snabbare, det ska ju vara bra för det sägs det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar