Sidor

tisdag 29 september 2020

Ridtur och löptur

Jag förstår inte riktigt vad som har hänt... jag har upplevt ännu en pigg tisdag! Trots att jag släckte lampan sent igår efter att ha läst lite i BE-boken om lastsäkring och annat. Det är som om jag inte kan bli trött. Jag har faktiskt inte känt någon trötthet på någon vecka nu. Så det är ju väldigt positivt!

Dagen gick snabbt på jobbet i vanlig ordning och när jag kom hem bytte jag direkt om till ridkläder och gick ut och hämtade Bosse i hagen.

Det var ännu en eftermiddag med härligt solsken och t-shirtväder, så härligt! Knappt någon vind heller. 

Bosse fick gå en uteritt, vi red Linnarpsvägen till gärdsvägarna och sedan galopperade vi lite på gärdsvägarna och stubbåkrar innan vi vände hemåt via Hulegården. 

Bosse är verkligen så långsam i galoppen nu. Eller så är han kanske balanserad. Jag får känslan av att det går för sakta och försöker jaga på honom. Han galopperar på i sin lunk, oberörd av att jag försöker få honom att springa snabbare och kvickare...

Men han fattade faktiskt galopp när jag ville och det var inget motstånd, utan bara det faktum att det gick långsamt...

Så snart jag var klar med Bosse gick jag in och bytte kläder igen, denna gång till löparkläder och så sprang jag en lite kortare runda med vovvarna, strax under 5 km. Men det kändes väldigt bra att springa och jag hade härlig energi hela vägen.

Därefter blev det dusch och lite käk och nu känner jag att sängen kallar på mig!

Arkivbild


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar