Sidor

lördag 8 december 2018

Stallbestyr

Idag tog hösilagebalen ,som vi öppnade för tre veckor sedan, slut. Så när jag var klar med hästar och mockning kom Magnus ut och fixade fram en bal åt mig.

Lite tomt här...

Här kommer en ny bal!

Den där går inte in genom dörren...
Jag skar upp plasten och nätet och sedan började vi rulla loss hösilaget och bära in det i stallet. Det blev några varv innan den till sist var så smal att den gick in genom dörren.

Rätt storlek för dörren
Det tar en stund, men det är så värt att ha hösilaget inomhus. Det blir inget spill och om balen börjar värma märker jag det direkt och kan rädda den. Jag är så nöjd!

Efter en stunds arbete hade vi fått in allt i stallet, så nu klarar vi oss i alla fall till jul med detta!

Fullt med mat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar