Sidor

lördag 1 december 2018

1:a december

Ny månad idag, snart nytt år. Var tar tiden vägen???

Idag vaknade jag upp till ett regnigt landskap. Lyckades sova ända till klockan sju innan jag gick upp och fixade stallet. Det var ljust när jag släppte ut hästarna och det kändes ovant att se gården i dagsljus efter en vecka i mörker.

Jag röjde ordentligt i stallet och sopade överallt. Jag letade upp ljusstakarna och satte igång dem. Jag fixade även en ljusstake till hundhuset. Så klart att man börjar adventspynta hos djuren :).

Därefter gick jag in, åt frukost och började städa. Jag gjorde en lussekattsdeg och rullade ihop lite lussebullar som fick stå och jäsa medan jag fortsatte med städningen och tog fram ljusstakar och julstjärnor.

Det var perfekt inomhuspysselväder idag eftersom det var regnigt och grått ute. Jag passade också på att tvätta en massa. Det tog i princip hela dagen att fixa och dona och vid tretiden fick jag äntligen sätta mig i soffan en stund.

Jag kollade lite på matinén från Stockholm horse show en stund innan jag gick ut och tog in hästarna.

Efter några dagars regnande fick jag spola av hovarna som var lite leriga. Jag ställde Bosse på gången medan jag skruvade ur skoskydden och kratsade hovarna samt bytte täcke.

Även Pelle fick sköljt av sina hovar och kratsat dem. Så nu är de rena och fina killar!

Ljusstake i stallet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar