Sidor

torsdag 28 juni 2012

Underbar kväll!

Jag tog en långsam promenad i mina five-fingers upp i skogen och funderade på vilken fantastisk natur jag har alldeles inpå husknuten. Jag drog in skogens alla dofter, tallbarr, mosse, nyponros och klöver. Jag lyssnade på fåglarna som kvittrade. Jag kollade till kantarellerna som står på tillväxt och så plötsligt prasslade det till bredvid mig.

Jag hörde lite plaskande och några tunga steg. Rådjur? Vildsvin? Älg? Jag smög framåt och fick syn på en ganska liten älg. Jag kunde först inte avgöra ifall det var en årskalv, vilket hade inneburit att det också fanns en ilsken ko i närheten, eller om det var en fjolårskalv. Men jag såg inte till någon ko och den var nog lite för stor för att kunna vara en årskalv, så jag tittade lugnt på den medans den sprang iväg bort från mig.

Det var väldigt rogivande att gå där i skogen och det kändes som om det behövdes nu när jag är lite deppad över mitt förbannade ben...

Älg, dock inte den jag såg idag....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar