Sidor

söndag 3 juni 2012

Det surrar i fingrarna!

Idag fick jag äntligen kommit igång med trimningen av gräs runt huset och trädgården. Jag började med den gamla trimmern som inte ville gå igång så jag tog den andra istället. Tyvärr var det inte mycket snöre kvar på den så jag hann bara köra ett varv runt huset innan det var helt slut. Så då fick jag göra ett nytt försök med den andra, som hade kommit på bättre tankar och gick igång direkt.

Det blev ganska mycket körande i trädgården runt staketet, häcken, diverse träd och buskar. Jag höll på som bäst kring gärdsgården nere i den blivande fruktträdgården när snöret tog slut även på trimmern. Skit också! Men Magnus lovade att han skulle köpa nya snören imorgon, så då kan jag ju fortsätta.

Just nu surrar det "gött" i fingrarna efter vibrationerna i trimmern, kanske var det lika bra att snöret tog slut så att jag kan göra annat. Som till exempel ta en söndagspromenad med Selma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar