Sidor

måndag 18 juni 2012

Inomhusträning

Det var ingen liten regnskur som kom, utan ett rejält ihållande regn, så det fick bli 45 minuter på crosstrainern. Jag kan erkänna att jag dragit mig för att köra crosstrainer, eftersom jag tänkt att det är tråkigt att träna inomhus när det är "sommar". Men det var så jäkla gött! Musik i öronen och full fart!

Jag märkte att mina ben blivit starkare sedan i vintras och jag orkade köra på mycket högre belastning, vilket är bra. Benet kändes inte av alls och detta är såklart mycket bra alternativträning till löpningen, nu när jag inte kan springa. Crosstrainern är också en fantastisk hjälp för att gå ner i vikt då pulsen ligger högt hela passet igenom.

Det kändes skönt att stå där och kämpa, samtidigt som jag tittade på "Cold Case" och sneglade på ösregnet utanför. Det får bli mer sådan träning tills jag är frisk!

31 minuter med puls över 155!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar