Sidor

tisdag 19 juni 2012

Starka ben!

Idag skiner solen och frånsett att det blåser en hel del så är det helt underbart väder. Därför fick cykeln komma ut på en runda idag. Det blev en runda som jag cyklade den 21:e maj och det var kul att kunna jämföra känslan.

Idag kände jag till en början av höger knä, som ömmade lite och jag trodde att jag skulle bli tvungen att vända. Jäkla skitben! Men efter några kilometer släppte det och benen kändes bara helt underbart starka! Inte en enda gång behövde jag hoppa av cykeln och gå, trots rullgrus och tvättbräda i den brantaste uppförsbacken.

Rundan kändes mycket kortare idag och jag körde den 6 minuter snabbare idag, då har jag ändå stannat till lite och tagit lite bilder, så jag är mycket nöjd med det! Min snabbaste kilometer gick på 2:05, vilket ger en snitthastighet på ca 28 km/h.

Det känns som om cykelträningen har gett väldigt bra resultat väldigt snabbt och jag hoppas att mina starka ben kan hjälpa mig i löpningen sedan när jag kan springa igen.


Under cykelturen såg jag några lustiga saker där ute i skogen och jag kunde inte låta bli att ta lite bilder...
Varningsskylt på väg med ca 2 bilar/vecka...

Inte den nyaste grävmaskinen...

Syns inte så bra, men där står en max 30-skylt mitt ute i skogen...




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar