Sidor

söndag 24 juni 2012

Regnet det bara öser ner...

...men eftersom inte bara syrran i Falkenberg hittat svamp, utan även syrran på Ekerö gjort det så var jag bara tvungen att gå upp i skogen och kolla. Älsklingen och Selma följde med och även shit-phonen som jag för en gångs skull hade riktigt bra användning för då jag via Södras app kunde se vart mina gränser går någonstans.

Jag hittade lite svamp, de var väldigt små och de behöver definitivt växa till sig innan det är någon idé att plocka dem. Så de finns där, men jag får vänta några veckor till innan de får komma hem till stekjärnet!

Idag var jag tacksam över mitt fantastiska regnställ som höll mig torr hela vägen genom björksnår och annan skog. Jag konstaterade att det verkligen är hög tid att ta med sig röjsågen ut och börja röja ner björken som växt upp där jag ska plantera, det kan ju passa bra att göra det nu när det är så tråkigt väder och ljust länge på kvällarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar