Sidor

måndag 25 december 2017

Regnig juldagslöpning

Nu är julen över. Intensiv kväll igår med mer mat och julklappar än någon människa behöver. Men såklart väldigt trevligt sällskap och mycket roligt!

Idag vaknade vi upp till ett regnande som har hållit i sig sedan igår efter lunch. Det står vatten överallt och leran i hagen når nya djup. Jaja, vädret kan man inte påverka, så det är bara till att härda ut.

Efter stalljobbet tog jag på mig löparkläderna och tog med mig Selma på en löptur. Det ligger vatten överallt och vattenpölarna täcker banvallen så att det bara är till att plaska i vattnet och se glad ut. Det kändes bra att springa idag och det blev en lite längre runda än vad jag brukar springa nuförtiden så jag försökte hålla ett så lågt tempo att jag skulle orka springa länge.

När vi sprang förbi Källäng låg där något på marken och jag tänkte att det där var nog en mördarsnigel. Och så var jag tvungen att vända och kolla ifall det verkligen var en mördarsnigel. Och det var det! I slutet av december! URK!

Vintermördarsnigel
När vi fick motvind piskade regnet in i ögonen och det kändes lite otrevligt, men när vi fick medvind på vägen hem kändes det som om det inte regnade alls. Fast det såg jag ju att det gjorde i vattenpölarna.

Selma och blötan
Nästan 9 kilometer fick vi ihop, jag blev lite trött upp för backen hemåt så jag orkade inte ända fram till nio utan det blev 8,75. Men det är ju betydligt längre än vad vi brukar springa, så det kändes bra.

Väl hemma fick jag tömma skorna och vrida ur kläderna. Men nu känns det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar