Sidor

söndag 31 december 2017

Årets sista dag

Denna dag har verkligen gått i ett. Det var många grejer jag ville hinna med idag och det har jag också lyckats med.

Jag släppte ut hästarna i vanlig ordning innan jag åt frukost och sedan städade jag huset lite snabbt. Därefter tog jag in hästarna för att rida Bosse en runda. Precis när vi kom ut regnade det, men det slutade innan jag hade kommit upp på hästryggen.

Vi begav oss mot Linnarp och sedan ut på Linnarpsvägen. Travade lite på asfalten då jag visste att det var en traktor på gång bakom oss. Vi stannade till vid gödselbrunnen där det fanns lite mer space och släppte förbi traktorn. Bosse var jättelugn faktiskt och brydde sig inte om traktorn något vidare.

Vi red vidare på gärdsvägarna och där blev han lite pigg och hoppade upp lite och slog med svansen samtidigt som han körde ner huvudet. Bus-häst!

Det kom en helikopter och det har vi aldrig råkat ut för tidigare så jag visste inte hur han skulle reagera och höll honom kort. Men han reagerade nog inte så mycket på den, utan det var nog mer att han ville springa på som gjorde att han for iväg när den hade passerat.

Resten av rundan gick väldigt lugnt och fint, det var endast förbi Kullagården som det gick lite snabbt i vanlig ordning. Men jag var jättenöjd med honom idag också!

Vi fick inget regn på oss, däremot var det lite blåsigt och rätt kallt i vinden, men jag frös inte i mina fantastiska kläder.

Direkt efter att jag var klar med Bosse och släppte ut hästarna igen tog jag på mig löparkläderna och stack iväg en runda med Selma. Vi sprang banvallen och sedan Linnarpsvägen tillbaka hem. Kändes rätt bra att springa idag, lätt skön känsla.

På väg hem från löprundan
Efter löpturen blev det duschen och sedan åkte jag och handlade det sista inför kvällen. Det blir en lugn nyårsafton här hemma med lite god mat osv.

Det har varit en mycket bra dag denna sista dag på året, jag fick gjort det jag ville och nu ska jag bara byta om och sedan fixa lite mat. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar