Sidor

onsdag 13 december 2017

Administrativt fix

Just nu håller vi på att planera en fest som ligger ganska nära i tiden. Mer info om det lite längre fram. Men det blev lite stressigt att få ihop allt. Det krävs en plats att vara på, någon typ av musik, mat och såklart ett gäng gäster.

För att gästerna ska kunna veta när och var de ska dyka upp krävs ju inbjudningskort.Så de fick jag beställt igår. De väntas komma imorgon. Eftersom jag inte tänker handskriva över 50 kuvert funderade jag på ifall det inte fanns något smart sätt att fixa till etiketter. Och det gjorde det såklart!

Genom att läsa lite på Microsofts hemsida hittade jag bra vägledning för hur jag skulle göra. Så nu har jag fixat och trixat med Excellista och ett Worddokument för att få ut ett gäng etiketter med adresser på.
https://support.office.com/sv-se/article/Skapa-och-skriva-ut-etiketter-med-hj%C3%A4lp-av-dokumentkoppling-276a2cd1-74d2-43d0-ab5a-b90460358ad5


Det var lite klurigt och jag fick göra om några gånger. Texten var felplacerad, så det var bara till att stänga och börja om på nytt, men till sist fick jag till det. Så nu är jag beredd med det i alla fall och tack vare det kommer det att gå smidigt att få iväg inbjudningarna. I med dem i kuverten, på med adresslapp och frimärke och iväg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar