Sidor

fredag 22 maj 2020

Perfekt start på dagen!

I morse vaknade jag vid tre-tiden. Fönstret var öppet och fåglarna kvittrade otroligt intensivt samt någon typ av maskin var igång någonstans. Naturligtvis kände jag mig kissnödig, så jag fick gå upp och kissa. Sedan lade jag mig igen och tryckte i öronpropparna och somnade efter ett tag och klockan hann bli närmare åtta innan jag vaknade och gick upp.

Jag var sugen på att springa en runda och tog på mig shorts och linne. Första gången i år! Det var dock inte jättevarmt till en början, men efter ett tag fick jag upp värmen och det kändes som rätt klädsel.

Vi sprang vår vanligaste runda runt Stenaljung, Obbhult och Linnarp. Löpningen går så bra just nu. Dock kände jag av mina höfter i tisdags efter att jag sprang i måndags, men idag kändes de inte av alls, skönt nog. Så jag kunde springa på i ett bra tempo och jag har upptäckt att mitt "normaltempo" ligger runt 5:30 nu jämfört med 6:00-6:30 som det har varit tidigare. Så det är ju positivt! Det blev bara ett vanligt distanspass i ett skönt tempo så det var inte så att jag försökte springa på eller så, det bara blev 5:30-tempo. Så härligt!

Vovvarna var pigga och glada, Selma i sin korta päls behövde inte kämpa lika mycket med värmen som innan och Nelly verkar hantera sin långa päls bättre än Selma. Hon fäller väldigt mycket nu också. Jag funderar på ifall jag ska klippa henne också, men jag vet inte om det blir så bra med hennes ullpäls...

Det var lite molnigt under hela rundan, men det var ändå rätt skönt att slippa alltför starkt solsken. Och det blev verkligen en bra start på dagen. Att träna före frukost är helt klart min grej. Så jäkla skönt!

Löparhundarna

Dagens runda

Efter löprundan blev det duschen och en lång härlig frukost i soffan framför Youtube! Nu ska jag försöka göra något vettigt av denna dag också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar