Sidor

torsdag 28 maj 2020

Kvällsritt en måndag

I måndags fick Bosse gå en uteritt på kvällen. En helt fantastiskt fin kväll! Soligt och fint och det blev mer och mer vindstilla. Vi tog rundan runt Stenaljung. Bosse ville faktiskt svänga av ditåt när vi skulle passera grushålan. Kanske drömde han om en längre runda som vi rider åt det hållet, men han fick hålla till godo med en lite kortare runda i skritt och trav.

Vi passerade en flock med kor och kalvar som jagade oss en bit. Lyckligtvis tyckte inte Bosse att de var så läskiga, det var nog mest jag som kände att de var på väg ut genom stängslet, men de höll sig på sin sida som tur var!

Koflocken som jagade oss!

Det var som sagt en otroligt fin kväll och jag försökte memorera allt runtomkring mig, ljuden, dofterna, synintrycken och försöka komma ihåg att det kan vara såhär vackert till vintern när det regnar, blåser och är mörkt.
Min fina gård!


Min fina häst!


Solen på väg ner

Bosse skötte sig fint och var väldigt positiv och framåt. Gött nog så har inte insekterna kommit riktigt än, så det var bara en ljuvlig kvällsritt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar