Sidor

måndag 16 december 2019

Städning och löpning

Ännu en regnig och grå dag. Förvisso perfekt för lite städning som jag har nedprioriterat den senaste tiden. Så jag har sorterat tvätt, tvättat, städat, fixat lite julgardiner och lite annat småpyssel.

Det var så mörkt att jag var tvungen att tända lampor för att se hur jag städade. Så jäkla mörkt ute trots att det var mitt på dagen.

Jag var klar vid ett-tiden då jag tog en kopp te och sedan gav jag mig ut och sprang en runda med Selma och Nelly. De var pigga och glada och drog iväg mig i ett tempo som var lite för snabbt. Jag försökte bromsa ner dem och de lugnade sig efter ett tag, men det var bra tempo hela vägen.

Trots att jag springer så lite som jag gör nuförtiden har jag inga problem med att springa fem kilometer. Vilket var den sträcka jag sprang. Jag började gå när jag hade ca en kilometer hem. Även om det inte var särskilt ljust ute var det ändå skönt att komma ut. Och jag lyckades faktiskt undvika regnet som hållit på större delen av dagen.

Glada löparvovvar
När jag var klar med hundarna gick jag in och startade pannan och sedan ut och tog in de stackars dränkta hästarna. De fick käk och blev av med de blöta täckena så nu kan Pelle äta och ladda för kvällens träning. Ska bli så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar