Sidor

måndag 30 december 2019

Årets sista pass på Bosse!

Idag var det ännu en grå dag denna december. Jag ägnade förmiddagen åt att städa huset och sedan gick jag ut för att rida Bosse i paddocken. Där har vi inte varit sedan hans skada i maj.

Paddocken har torkat upp fint nu efter några dagars uppehåll så där gick bra att rida, tycker jag.

Jag filmade idag med min Pixio, men tyvärr var roboten urladdat så jag fick ladda den medan jag gjorde i ordning Bosse, så att den fick lite laddning i alla fall. Det höll tills vi skulle galoppera...

Bosse var jättefin till en början idag. Jobbade fint i skritten och traven. Jag red lite volter och lite fyrkantsspår, lite tempoväxlingar i traven.

Jag tog en skrittpaus innan galoppen, men efter det blev han trög och tjurig. Han trodde väl att vi var klara. Han ville inte gå fram och då rakt inte galoppera. Så drygt! Han sparkade emot när jag gick på honom och försökte få honom framåt. Men till sist fick jag honom att galoppera och då galopperade han fint. Synd att det inte blev bättre film på det, men det kommer ju förhoppningsvis fler tillfällen då jag kan filma oss framöver!

Det var i alla fall ett härligt sätt att avsluta detta ridår på Bosse på. Nu är vi på väg tillbaka på riktigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar