Sidor

söndag 1 december 2019

Skogspromenad

Denna söndagsmorgon började som de flesta helgmorgnar, i stallet. Selma var med även idag eftersom Nelly var iväg och jagade. Jag mockade ur boxarna lite extra idag och fyllde på med ordentligt med nytt spån. 4 säckar spånpellets per box. Jag tyckte det var på tiden att fylla på lite mer och fräscha upp.

Vi gick in och åt frukost innan vi gick ut igen för att gå en promenad. Tyvärr har solen lyst med sin frånvaro idag. Min tanke var ju att gå en runda där vi skulle maxa solskenet, dvs lite mer öppen terräng än igår. Men när vi gick genom Linneskogen fick jag lust att gå upp mot Bexells stenar istället. Ljuset blev ju nästan mer i skogen där det var mer snö.

Det blev en härlig runda, min Icebugs var på och det är halt lite överallt så det var ju bra. Vi traskade lite nya vägar som vi inte har gått på förut så det var ju kul. Vi var ute ca två timmar och det var en härlig förmiddag!

Bästa vovven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar