Sidor

fredag 30 mars 2018

Solig långfredag

Äntligen har vi fått sol och faktiskt lite värme. Ja, jämfört med hur det har varit de senaste månaderna i alla fall. Det har nog varit runt fem plusgrader och det känns väldigt varmt jämfört med de stadiga minusgrader som vi är vana vid nu.

Jag tog in Bosse själv idag för att rida en runda. Till en början gick det bra, jag fick slängt på en sko på hans trasiga barfotahov. Det var inte lätt, men jag lyckades få dit den och skruvade i brodd eftersom här är lite isigt fortfarande här och där.

Då kom han plötsligt på att han var ensam i stallet och blev lite lätt hysterisk. Han dansade runt, sparkade efter mig när jag borstade honom och när jag broddade honom. Jag blev riktigt irriterad på honom! Och funderade på om det skulle gå att rida honom överhuvudtaget. 

När vi kom ut på gårdsplan gick jag några varv med honom och då slängde han lite med huvudet och höll på. Jag satt upp på honom och blrjade skritta. Det gick ganska bra, han var lite stissig, men ändå snäll.

Vi traskade förbi Kullagården, sedan Skattagårdsskogen och hem genom egna skogen. Han var lite på tårna på vissa ställen, men det gick ändå rätt bra.

När vi kom hem och jag ställde honom på gången var han plötsligt jättelugn och snäll. Stod där hur fint som helst. Det var också lugnt att få ut honom i hagen. Så det var ju bra. Han kan nog vänja sig vid att vara inne själv också framöver!

Efter ridturen blev det en löptur med Selma i det halvljumna solskenet. Vi sprang runt Stenaljung. Jag fick ta av mig vantarna och knäppa upp jackan i halsen för att det blev så varmt. Kan inte minnas när det hände senast! Så underbart!

Drygt 6 km sprang vi och det kändes bra. Influensan verkar ha släppt kroppen för den här gången, även om lite hosta finns kvar. Så skönt att få känna sig på banan igen!



Den här läskiga trägubben sprang vi förbi idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar