Sidor

söndag 18 mars 2018

Pelle på promenad

Idag fick Pelle komma ut igen. För säkerhets skull valde jag att gå med honom idag också, man vet aldrig vilket humör han är på... Nya hyresgästen hängde också på.

Vi gick förbi Kullagården och sedan ut på Obbhultvägen igen för att ta gärdsvägarna mot Linnarpsvägen och hemåt igen.

Pelle var ännu lugnare idag. Solen sken och det var nästan vindstilla. Så himla gött! Fast det är ju fortfarande fruset ute, så det är varma kläder som gäller fortfarande. Jag blev dock varm i min vinterjacka på slutet då vi gick upp för helvetesbacken hemåt.

Pelle var så lugn att jag nästan trodde att han skulle somna på vägen:). Det är otroligt härligt att han är så lugn och nu ser jag fram emot att kunna rida honom till veckan. Det ska nog inte vara några problem, speciellt om han får sällskap också.

Det enda som bekymrar mig lite är att han hade lite svårigheter med att stå på bakbenet som han har haft ont i. Men han skrittar rent i alla fall och han sprang ut i hagen och då såg det inte ut att vara några fel på honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar