Sidor

lördag 10 mars 2018

Fräsch Pelle!

Efter Bosse tog jag tag i Pelles päls. Han hade verkligen längtat efter att få bli av med sin päls och stod och försökte klia sig mot svettskrapan. Han är så rolig! Det fanns verkligen så mycket päls att bli av med! Jag skrapade och skrapade och skrapade och Pelle han ålade sig åt alla håll så att jag verkligen skulle förstå hur mysigt han tyckte det var.

Lina berättade att Pelle och Lukas hade galopperat upp och ner för backen i hagen igår, så nu är nog Pelle återställd i sitt ben som han har haft ont i i så gott som hela februari. Därför har han inte varit ute någonting. Så då tänkte jag att jag får gå en kort runda med honom så att han får komma ut lite och så att jag kan se hur han rör sig.

Oj, vad pigg han var! Han var så glad över att få komma ut och gick och flåsade och fnyste. Efter ett tag kom de klassiska hostningarna också som han brukar greja med:). Han var verkligen på hugget och trampade på rätt bra, Jag var ju inte på hugget och hade nästan lite svårt att hänga med honom.

Vi gick bara upp till Linnarp, vände ner Linnarpsvägen och sedan korta banvallen och hem igen så det var ingen lång runda. Men jag blev ordentligt trött i den jäkla långa backen hem! Fy, vad jag flåsade. Hade Pelle varit en normal häst hade jag slängt mig över ryggen på honom och så hade han fått bära hem mig... Men det hade han ju aldrig accepterat...

Det var i alla fall kul att få bekräftat att han är fräsch igen så att jag kan sätta igång honom igen. Ska bli så kul! Hoppas bara att han kommer att lugna ner sig lite framöver så att det går att rida honom igen...

Piggelin-Pelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar