Sidor

lördag 17 mars 2018

Cool Pelle

Efter att vi hade varit i ridhuset tog vi med oss Pelle på promenad. Han har ju vilat länge nu. Först var han halt och sedan blev jag sjuk. Jag var ju ute med honom förra lördagen och då var han verkligen på tårna, så det var lite spännande att se hur humöret var idag.

Som sagt blåste det rätt rejält och då brukar han bli lite extra stissig, men han var hur lugn som helst, gammelmannen! Vi tog rundan runt Obbhult, som är en runda han känner sig säker på. Ingen skog och inga troll.

Han var supercool hela vägen och det hade inte varit några problem att sitta på ryggen på honom idag. Det bådar verkligen gott inför framtiden!

Dessutom är han nu helt ohalt i skritten i alla fall. Jag har inte provat att trava, så jag vet inte hur han ser ut där. Men han brallar ju rätt bra i hagen och ser ut att trava rent där i alla fall. Däremot vilar han gärna det ben som han var halt i. Det kanske är en vana, vad vet jag. Jag får hålla lite koll på honom. Nu kommer jag att fortsätta promenera honom och sedan får jag se när jag känner mig redo att sitta upp på honom.

Coola Pelle-hästen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar