Sidor

onsdag 7 mars 2018

Sjuk

Jaha, då var det dags för årets sjukperiod. SUCK! Men det är faktiskt ett år sedan jag var sjuk senast och då hade jag magsjuka. Denna gång började det egentligen redan i lördags då jag kände mig väldigt låg. Hade ingen energi och ville bara sova. Tänkte inte så mycket på det då och i söndags var jag ju igång som vanligt igen.

Jag vaknade natten till måndagen av att jag frös något så fruktansvärt. Jag tog på mig en tröja, långkallingar och raggsockor. Jag lade märke till att Magnus låg med täcket mellan benen och ryggen bar, vilket jag tyckte var lite märkligt med tanke på hur mycket jag frös.

Så när klockan ringde i måndags morse hade jag feber och var helt under isen. Fick kämpa hårt för att orka släppa ut hästarna och fixa stallet och insåg att det inte var läge att åka till jobbet utan landade istället i soffan för att senare förflytta mig till sängen.

Jag fick sedan kämpa med att få in hästarna på eftermiddagen och ge dem nattamat innan jag ramlade i säng igen. Igår var jag ännu sämre med ännu högre temp som toppade strax under 40 grader och den dagen spenderades till 90% i sängen. Något annat orkade jag inte.

Idag har jag fortfarande feber, dock har den, tack och lov gått ner, men jag är ändå väldigt klen. Återigen har stallet varit en utmaning. Det är lite min värdemätare, hur lätt det känns att fixa stallet. När jag är frisk är det ingen större utmaning. När jag är sjuk blir jag yr och andfådd av ansträngningen.

Nu börjar jag bli less på att vara sjuk och rastlösheten gör sig påmind. Jag har sett allt som är intressant på Youtube, sett alla serier jag vill se på play-kanalerna osv. Och så är jag grymt taggad för att rida eftersom det är mycket hästfilmer som jag har kikat på...

Men hälsan måste gå före allt annat och innan jag orkar stallet ordentligt behöver jag inte ens tänka på att orka göra något annat, så jag fortsätter väl vila här i soffan ett tag till...

Nu får vi hoppas att Magnus slipper detta. Tydligen är fem personer till på min arbetsgrupp hemma med samma symptom som jag, så det verkar vara väldigt smittsamt!

Bilden togs för ett år sedan då jag också var sjuk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar