Sidor

måndag 26 mars 2018

Löptur i blötan

Idag var det tufft att gå upp när klockan ringde. Sommartid betyder att jag går upp kl 4 normaltid och det är så väldigt mycket jobbigare än att gå upp kl 5. Och i vanlig ordning kom jag i säng alldeles för sent igår och fick för få timmars sömn. Därför var jag grymt trött när jag kom hem efter jobbet.

Jag körde dessutom om stan och köpte foder och lite planteringsjord så jag var inte hemma förrän närmare kl 17. Lyckligtvis var hästarna redan inne, så jag behövde bara ge dem mat och sedan kunde jag gå direkt in och laga mat.

Och när jag hade smält maten var det dags att springa en runda. Trots träningsvärk sedan i lördags ville jag ändå röra på mig lite och rasta vovven. Och det gick faktiskt bra att springa, visst kändes det i låren, men det var ändå ok.

Vi sprang längs banvallen där det låg lite snö kvar och det var otroligt blött om fötterna. Dessutom kom det blött ovanifrån. Först duggregnade det, men efter hand blev det mer och mer. Men det var ändå skönt att få röra på sig!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar