Sidor

måndag 12 mars 2018

Fullt stall!

Nu har det äntligen flyttat in en andra hyresgäst och den sista boxen i stallet är nu bebodd. Så himla kul! Det kommer att bli smidigare med fyra hästar, eftersom man då kan dela dem så att om jag t.ex. ska rida mina två räcker det att ta in dem medans de andra går kvar ute och är det någon annan som vill rida sin häst kan de ta in bara sin häst. Himla bra!

En som inte är nöjd är Pelle! Han har ju haft sin box för sig själv i alla år och det har han uppenbarligen trivts med. Det började redan igår, då jag spånade upp boxen och hängde upp saltstenen. Han kunde minsann inte äta i lugn och ro när jag gick där och pysslade i den tomma boxen.

Så idag kom den nya hyresgästen precis när jag skulle ta in hästarna och det blev såklart lite uppståndelse. Jag tog hjälp med grinden och kopplade på grimskaft på Pelle och ledde in honom så gick de andra grabbarna bakom. Det blev lite kaos när både Pelle och Bosse gick in i Pelles box och skulle kolla in nya hyresgästen samtidigt som Lukas också försökte kolla läget utifrån boxen.

Men jag viftade lite med piskpåsen så att Bosse sprang in i sin box så löste det sig. Sedan dess har Pelle haft fullt upp med att anfalla sin boxgranne, bitas och hota. Stackars Pelle, han lär vara trött efter ett tag...

Nu hoppas jag att det går bra att släppa ihop alla hästar imorgon utan alltför mycket tjafs. Det gick ju väldigt lugnt till när vi släppte ihop dem med Lukas, så jag hoppas att det ska vara lugnt även denna gång och att hierarkin blir snabbt avklarad.

Den nya hyresgästen är i alla fall väldigt lugn och ser väldigt snäll ut, så jag hoppas att Pelle taggar ner snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar