Sidor

söndag 28 februari 2016

Dagen efter Tjejvasan

Jag har inte sovit bättre denna natt. Jag är inte gjord för att vara uppe efter klockan tio på kvällen och att komma i säng vid två är en katastrof för mig. Jag vaknade halv sex med hostattack och gick på toa. Sedan tog det ett tag innan jag vaknade och då var klockan halv tio. Gillar inte att sova så länge! Hela dan går ju åt!

Jag kan nästan inte fatta att jag var i Mora för mindre än ett dygn sedan! Glädjen och känslorna finns kvar i minnet. Jag vill bara göra om det igen! Och nu har jag ju dessutom chans att få ett startled längre fram nästa gång...

Jag släppte ut hästarna och fixade stallet. Kände mig trött och förkyld, men ändå rätt ok i kroppen efter gårdagens lopp. Efter en lång och god frukost började jag plocka ur alla grejer ur bilen, som jag inte orkade släpa in i natt.

Sedan fick jag ju städa ur den och Älsklingen tvättade den så att den var redo att åka till sin nya ägare. Såhär fin blev den:

Finbilen!
Det är med blandade känslor jag insåg att gårdagens resa var den sista med min bil som jag haft så länge! Jag kommer att sakna den! I alla fall tills jag får min nya:).

Efter bilaffären kunde jag inte låta bli att gå ut en sväng. Solen sken ju. Det vill jag ta vara på även om jag tillbringade hela dagen i solen igår. Man kan aldrig få för mycket sol! Så jag tog med mig de överpigga vovvarna och gick en runda runt Obbhult.

Spanade in snöklockorna och konstaterade att våren nog är på väg, även om vi får räkna med några bakslag innan det blir vår på riktigt!

Vårtecken!
Resten av dagen har tillbringats på sofflocket. Det blir tidig sänggång och jag hoppas att jag får sova ordentligt denna natt! Det börjar bli tjatigt att vakna mitt i natten och inte kunna somna om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar