Sidor

söndag 14 februari 2016

Solig löprunda

Vilket härligt väder vi har haft idag! Efter lunch var jag bara tvungen att ta med Selma ut på en löptur. Kroppen var lite smått seg efter gårdagens tre mil på skidor och dagens ridlektion, men det kändes ändå helt ok att springa.

Det var 5 km som stod på träningsschemat, så det kändes som att det skulle gå att lösa rätt lätt trots den sega kroppen. Jag valde att springa Linnarpsvägen ut mot Tvååkersvägen för att få en lite tuffare runda med Banvallen uppförs som avslutning.

Jag har aldrig gillat att springa banvallen åt det hållet. Det känns alltid tungt att springa där. Den fasta asfalten under fötterna byts mot mjukare grusväg som solen hade värmt upp.

Tempot sjönk men jag kämpade på i solen.

Fint ute idag!
Det var väldigt skönt när klockan plingade för 5 km! Då kunde jag gå resten av vägen hem och Selma kunde springa lös. Får passa på nu innan det blir hundförbud den 1 mars.

Nu har jag avverkat tre löppass denna vecka och till min stora glädje har jag ingen känning av min tidigare skada runt bäckenet. Kommande vecka ser det ut som om det blir bra skidväder, så då blir det fokus på det, men jag hoppas ändå att få till de tre pass som finns i tredje veckan av mitt träningsprogram.
Sista passet i vecka 1 kan nu också bockas av!

Såhär blev rundan!
Nu är denna helg över, det går så jäkla fort! Men det är snart helg igen känns det som. Jag hoppas också kunna rida lite mer kommande vecka, så att herr Bus håller sig på mattan och får ut sin energi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar