Sidor

lördag 6 februari 2016

Låååång leveranstid!

Den 28 december (då det var ganska kallt) beställde och betalade jag ett par Mountain Horse Snowy River ridstövlar från Horsemeup.

Jag väntade och väntade, när inget hände mailade jag och undrade vart stövlarna blev av. "De kommer snart", var svaret. Inget hände och jag mailade igen. Då var de bruna som jag beställde slut och skulle komma in vecka 22. Inte riktigt aktuellt med vinterridstövlar då. Så vi kom överens om att jag skulle få ett par svarta istället. Det var två veckor sedan och när fortfarande inget händer mailade jag för tredje gången och undrade vad som händer. Då var det äntligen på väg och idag hämtade jag ut dem från Posten.

Jag är ju rätt missnöjd med hur Horsemeup:s kundservice har hanterat det här. Jag anser att man som kund inte ska behöva fråga efter sina grejer, speciell när man har betalat för dem. Bra kundservice innebär att man förekommer kunden och informerar om vad som händer. Att vänta på en vara i över en månad är inte OK ifall man inte vet det vid beställningstillfället vill säga. Hade jag vetat att det skulle ta fem veckor att få dem hade jag aldrig beställt dem.

Men nu är de i alla fall här och de satt som en smäck! De är ju mycket smidigare än ett par vanliga vinterridstövlar, så det går utmärkt att rida i dem utan att riskera att fastna i någon stigbygel.

Fina stövlar!
Jag gillar också designen på dem med det fina spännet högst upp och hela utformningen på stöveln. Det bästa av allt är fodret i dem! Tjock "päls". Jag lär nog inte frysa i dem!

Härlig insida!
Så då får man ju hoppas att det blir sisådär 17 minusgrader igen då, så att man kan testa vad de håller för :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar