Sidor

lördag 6 februari 2016

Vilken vecka!

Denna vecka har bara rusat förbi. Supermycket att göra på jobbet! Älsklingens födelsedag i torsdags med tillhörande kalas och eftermiddagsaktivitet och utgång med jobbet igår.

Jag är såååå trött och seg idag! Det var rejält stressigt att hinna förbereda kalaset i torsdags efter att ha jobbat hela dagen. Men det gick och det blev inte så sent innan folk åkte hem eftersom de flesta skulle upp och jobba dan efter. Men jag var rätt uppe i varv så jag somnade inte förrän framåt 12-tiden på natten.

Igår ringde klockan vid 5 i vanlig ordning. Jag hade tänkt ta sovmorgon, men skulle hålla en presentation i hur man håller presentationer kl 8 på morgonen. Och så vill man ju inte missa fredagsfrukosten kl 9.

På eftermiddagen hade jag och en kollega fixat med gruppdag i skidspåren i Åkulla. Vår fantastiska chef jobbade tyvärr sin sista dag på Ringhals igår, så vi firade av henne. De som inte hade egna skidor kunde låna i alliansstugan (väldigt fina skidor, faktiskt) och sedan fick jag köra ett teknikpass. Verkligen rätt person att förklara teknik. Jag bara åker. Försöker härma Kalla och gänget:).

Det var många spontanramlingar och lite ostadigt, men efter teknikgenomgången var det dags för tävling. Först körde vi två seedningslopp (där jag blev trea JIPPI). Det var första gången jag körde så snabbt, max i 700 meter. PUH!

Sedan satte jag och min kollega ihop lagen efter sammanlagd tid. Vi fick rätt jämna lag, tyckte vi. Det skiljde 4 sekunder medan längst och kortast sammanlagda tid.

Vi körde sedan teamsprint, stafett. Jag hamnade i lag tre och fick köra sistasträckan. Jag kom iväg först på sistasträckan, men de två som var snabbare än jag i seedningsloppet jagade mig och Mackan drog förbi ganska snart. Jag stakade på för allt vad jag var värd. Tittade bakom ryggen, såg ingen, slog av på tempot. Men då började de andra kollegorna skrika och jag fick dra på sista biten för att inte Tomas skulle köra förbi. En fin andraplats fick vi!

Det var jobbigt men kul att köra snabbt! Efter loppet grillade vi korv och körde prisutdelning och presentutdelning till chefen innan jag stressade hem för att ta in hästar och göra mig i ordning för kvällens övningar.

Men fem minuter tillgodo väntade jag in Mackan som körde in oss till Varberg, där vi hoppade på tåget mot Göteborg.

I Göteborg gick vi bort till Avenyn och käkade på Miss Sophies där vi hade bokat bord. Jättefin restaurang med jättegod mat! Rekommenderas!

Vi fick bara ha bordet till kl nio, så då drog vi vidare till ett annat ställe som jag inte kommer på namnet på. Vi lyckades få ett konferensrum där så att vi kunde fortsätta snacka och umgås. Vi det laget var jag ordentligt trött och tacksamt nog var det fler kollegor som ville hem, så vi tog 22:55-tåget hem.

Från Varberg blev det taxi hela vägen hem, som tur var har jag en kollega som också bor i Rolfstorp, så det blev inte så fasligt dyrt i slutänden!

Det var otroligt skönt att få komma hem och sova! Men när jag vaknade idag var jag trött och seg och har så varit hela dagen. Jag är inte gjord för att vara uppe länge!

Idag lade jag ett bud på Dominus-sadeln som accepterades och jag körde ner Stübbensadeln till Horse Farm och betalade Dominusen. Så nu är jag dressyrsadelägare!

Vi åkte vidare mot Varberg och köpte lite hästfoder på Granngården och sedan blev det faktiskt ett besök hos en bilhandlare. Spännande! Får se hur det slutar...

Nu är det bara soffläge som gäller resten av kvällen. Det får bli en tidig sänggång ikväll, så är jag förhoppningsvis fit for fight igen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar