Sidor

lördag 13 februari 2016

Härlig skidåkning i Åkulla!

Idag sken solen, det var 7 minus när jag kom upp och härlig vinter igen! Bortsett från att det då inte finns någon snö, förutom i Åkulla.

Det drog i benen efter att få åka skidor. Den gångna veckans regnande och blåsande har gjort att Skidalliansen bara har haft 700m-banan öppen, så det har inte känts som någon idé att åka dit.

Men idag kom vi äntligen iväg! Älsklingen tyckte att vi skulle köra långt idag. OK, tänkte jag och siktade på 2 mil.

Föret var helt fantastiskt. Snabba spår, men ändå bromsmöjligheter. Det har tagit rätt styggt på snön med det dåliga vädret, så det är ju bra att de har lagt ut så mycket snö.

Det var förhållandevis folktomt också så det var verkligen helt underbart att åka! Jag glömde vattenflaska, så jag fick ta av Älsklingen. Den var slut efter två mil. Men då plockade han fram en gel som vi delade på och plötsligt kom energin tillbaka igen! Så vi körde vidare mot tre mil.

Jag sympatikörde den sista milen för att Älsklingen ska få känna att han faktiskt klarar ett Vasalopp. Han kör på i samma tempo hela tiden och numera ligger han steget framför mig. Grym utveckling! Jag är nu ännu mer övertygad om att han kommer att fixa det!

När klockan stannade på tre mil, efter elva varv åkte vi bort till grillen, där Ringhals bjöd på korv. Sista varvet var rätt slitigt och min energi var rätt slut då, men efter två korvar och lite MER var jag som ny igen! Kul att träffa lite kollegor och tjöta lite. Men det blev snabbt kallt, så det fick bli en kort matpaus innan vi drog hemåt.

Känns otroligt bra att faktiskt ha kört hela Tjejvasan-sträckan nu. Plötsligt känner jag mig väl förberedd och grymt laddad för att få dra iväg mot Mora om två veckor! Nu hoppas vi på bra skidväder veckan som kommer!

Underbart väder!

Snabbt före idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar