Sidor

söndag 21 februari 2016

Sol-löpning

Igår var det snöstorm här under i princip hela dan. Men det var blött och plusgrader så det blev egentligen inte så mycket av det hela.



Idag bjöds det istället på sol och jag var glad över att jag hade sparat helgens löppass till idag!

Selma och jag drog iväg efter frukost. 8 km stod på schemat och vi började med att gå upp till banvallen. Där var inte plogat, så där låg en del sörjig snö.

Så jag beslutade mig för att ta asfaltsvägen ut till Tvååkersvägen istället.

Vi sprang mot Tvååker och vek av vid Källängs hönseri mot Grimeton. En bit in på den vägen tog vi en tvärväg (typ gärdesväg) och det blev blött om fötterna! Och kallt. Men det gick fort över och blev varmt igen.

När vi kom ut på Tvååkersvägen igen vände vi hemåt och fick då lite härlig medvind. Löpningen flöt på rätt bra, tyckte jag. Jag blev ibte jättetrött utan tyckte mest att det var behagligt.


Vi avslutade där vi hade börjat springa, det stämde ganska exakt med sträckan och sedan gick jag hem medan Selma fick springa lös.

Bra pass, tycker jag. Nu har jag avverkat alla pass i den tredje veckan av träningsprogrammet. Nästa vecka får det bli som det blir med tanke på Tjejvasan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar