Sidor

lördag 2 juni 2018

Badväder

Detta underbara sommarväder bara fortsätter och fortsätter! Jag börjar nästan känna mig kompenserad för förra årets uteblivna sommar och jag försöker ta till vara på varje solstråle så mycket det går!

Jag passar också på att köpa och äta så mycket jordgubbar som möjligt nu när de är mogna och fina. Säsongen kan snart vara över för dem om det inte kommer något regn snart.

Älskade jordgubbar!
Igår var det återigen närmare 30 grader och när Magnus kom hem från jobbet bestämde vi oss för att åka till Björkasjön och bada med vovvarna. Både Nelly och Selma har mer päls än vad de klarar av i värmen och att bada är ett perfekt sätt att svalka ner dem lite.

Det var första gången Nelly fick bada eftersom det inte var något badväder förra året. Så det var lite spännande att se hur hon skulle reagera på det. Men alla vovvar hoppade glatt i sjön och älskade det verkligen. Selma simmade rätt stora rundor och Nelly ville simma längre än kopplet tillät.

Badhund och badpojke:)

Bästa simmarhunden
Helga däremot var nöjd efter ca två minuters badande och simmande och började pipa. Så rolig var hon. Jag försökte en gång till och då simmade hon lite till, men sedan var hon definitivt nöjd så jag satte henne vid ett träd så hon fick vara på land.

Badkrukan
Det var helt underbart i vattnet! Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin har badat i så varmt sjövatten, framför allt inte i början av juni! Vattnet var så varmt att det knappt svalkade. Det gick att ligga i hur länge som helst!

Det var rätt skönt att få svalka sig så innan man satte igång grillen och det blev rätt sent matintag. Men trots det kunde vi sitta på altanen utan att frysa. Det har vi nog inte gjort någon sommar hittills sedan vi byggde den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar