Sidor

söndag 24 juni 2018

Pigg Pelle!

Efter Bosses träningspass fick Pelle komma ut på promenad. Idag var han så fräsch och fin! Han blev lite rädd för några får som gick lösa vid ridhuset, de trumpetade han över i ca en halv km:).

Därefter gick vi förbi en hage med galna kreatur som sprang runt och hade sig. En stor jäkla tjur stod och stampade i gruset, riktigt läskigt!

Men det som verkligen gladde mig var att Pelle var ren i traven idag! Och han var väldigt pigg och alert! Tänk om han kan få fortsätta såhär nu så att jag kan sätta igång honom på riktigt nu! Det hade ju varit perfekt att kunna rida honom ordentligt under semestern som snart är här!

Fina Pelle!
Nu ska jag släcka lampan och sova. Hoppas på en energifylld dag imorgon! Jag har ju haft en vecka med lite förkylning. Lite lätt ont i halsen förra helgen och så har jag varit lite snorig och tät efter det. Men idag är första dagen som jag inte har varit snorig, så imorgon kan det äntligen bli lite motion!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar