Sidor

torsdag 14 juni 2018

Gårdsplan just nu...

Igår grävdes elkabeln ner över gårdsplan och där hittade de typ en gärdsgård... Så mycket sten! Normalt plöjer de bara ner elkabeln, men det var inte möjligt här. Men inget ont som inte har något gott med sig, nu har vi sten på nära håll att bygga gärdsgård av i köksträdgården. Så nu kan jag snart bli klar med den!

Uppgrävd gärdsgård

Mer sten

Snart försvinner elkabeln ovanför!

Fiber på väg till huset!

El- och fiberskåp på g

En jättesten som hittades vid postlådorna!
Magnus fick feeling igår och flyttade stentrappan som har varit ner till fruktträdgården. Den där trappan har varit där i alla tider och aldrig använts. Jag gissar att det är en kvarleva från den gamla trädgården som fanns innan huset bygdes.

Istället för att ha en trappa där den inte används tyckte jag att vi kunde lägga den så att det blir smidigt att ta sig ner till köksträdgården. Och detta jobb gjorde alltså Magnus igår kväll.

Här låg trappan

Här är den nu!
Så det blir väl ett gärdsgårdsläggarprojekt i helgen. Jag känner mig väl sådär laddad för det... Men å andra sidan ska det bli skönt att få det klart för det betyder att jag kan fortsätta göra klart med fler odlingslådor och annat som jag har funderat på länge att fixa. Men vädret har ju inte gjort att jag har varit så sugen på att bygga trälådor så jag har inte kommit till skott.

Idag fortsätter grabbarna att gräva här. Fibern ska in till huset och de ska gräva vidare med elkabeln över åkrarna här. Snart är det klart och jag ser verkligen fram emot att få in fiber i huset! Då kanske det inte tar en halv dag att ladda upp en Youtube-video :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar