Sidor

torsdag 14 juni 2018

Film Bosse 20180612!

Nu har jag fått laddat upp senaste filmen från igår. Ca 1,5 timme tog det via ADSL-linan, åh, vad jag längtar efter fiber! Det är tydligen bara till att koppla in det nu och sedan fixa leverantör och sedan kan vi köra på!

Filmen har filmats med hjälp av min fantastiska Pixio Cameraman! Jag behöver dock göra lite små justeringar så att jag inte rider ur bild till nästa gång också. Den ligger fortfarande för långt åt höger, så när den zoomar in så hamnar vi inte i mitten av kameran. Men det löser jag genom att förbereda ännu noggrannare. Hoppas att jag kan ta lite hjälp så att jag kan ställa in den medans den filmar så blir det ju lite enklare.

I alla fall så kommer ni att få se mig och Bosse hoppa över en bom i galopp. Som jag har längtat efter att kunna göra det! Jag har varit nervös för att han skulle snubbla över den där bommen, men faktum är att han snubblar mer i trav (vilket också kom på film) än i galopp. Och så taxerar han ganska bra ändå.

Första gången vi kom över bommen hade jag lite för lite kontakt i munnen på honom, så då blev det lite halvdant. Andra gången tog jag mer kontakt och försökte hålla en jämn galopp och då blev det klockrent. Tredje gången kom han lite nära.

Men han galopperar lugnt, jämnt och fint mot bommen och gör ingen stor grej av det. Det känns avslappnat helt enkelt!

Nästa gång jag rider i paddocken blir det dressyrsadel på och mer fokus på dressyr. Då kommer jag också att filma har jag tänkt och förhoppningsvis blir det lite mer vlogg-stuk på filmen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar