Sidor

söndag 10 juni 2018

Lång helg till ända

Vilken helg! Jag har varit ledig sedan i onsdags och har tillbringat den mesta tiden i solen. Så underbart!

I fredags var det dags för studentfirande i Varberg. Vi hade två studenter att fira, så vi fick dela upp oss. Jag var med på utspringet, så jag hann gratta den ene studenten vars firande jag skulle missa eftersom jag skulle fira min brorson Olle. Kan inte fatta att han har blivit så vuxen! Han var ju nyss en liten bebis liksom:).

Min "lille" brorson:)
Det var en härlig känsla att se studenternas glädje och även fast att det nu har gått hela 20 år sedan studenten så längtar jag tillbaka. Om jag fick återuppleva en dag i mitt liv så är det studentdagen. Vilken enorm lycka jag kände då! Att få slippa skolan, så skönt!

Coola lastbilen!
Det blev i alla fall ett trevligt firande och jag var rätt trött när jag kom hem igen vid elvatiden på kvällen.

När jag vaknade igår beslutade jag mig för att duscha Selma. Jag har nämligen fått tag i en klippmaskin och tänkte klippa av hennes päls nu när det är så varmt ute. Hon var som vanligt sådär nöjd med att bli duschad, men hon blev pigg och glad efteråt i alla fall.

Medan hon torkade planterade jag ut lite kålplantor i odlingslådorna och fixade med lite annat i trädgården. Efter frukost blev det en stund i solen, så härligt att ligga där! Och när jag var nöjd med solandet tog jag fram klippmaskinen och klippte Selma.

Det gick bra, hon tyckte nog att det var rätt skönt att bli av med pälsen. Klippmaskinen funkade fint och jag tycker att hon blev jättefin! Hon blev i alla fall otroligt mjuk och varm som ett element. Och hon verkade nöjd med att få kortare päls.

Sommarkostym
På kvällen kom Elinore med killarna och vi käkade och sedan åkte vi och badade i Björkasjö. Det var inte riktigt lika varmt som förra helgen, tyckte jag, men efter ett tag blev det ändå rätt skönt. Härligt att kunna bada i juni!

Även idag har jag legat i solen. Jag passade på, sista dagen denna helg. Framåt tretiden försvann solen och det började blåsa. Perfekt ridväder tänkte jag!

Så jag hämtade Bosse och Pelle i hagen. De fick komma in båda två, då jag tänkte ta en promenad och kolla Pelles läge lite.

Men först gjorde jag i ordning Bosse, som var rätt trött där han stod på stallgången. Underläppen hängde långt ner idag...

Hängläpp
Men så snart vi kom ut piggnade han till och var rätt framåt att rida. Vi skrittade bort till grushålan och sedan genom Skattagårdsskogen. Det blev lite trav också, men ingen galopp, vi tog det lite lugnt i värmen (även om det var lite svalare just då). Han skötte sig fint och jag var nöjd med honom!

Pigg ute!
När vi kom tillbaka gjorde jag i ordning Pelle och då stod Bosse och halvsov i boxen igen.

Tröttis
Pelle var också rätt lugn när jag borstade honom och han var rätt trött när vi kom ut. Jag fick smacka igång honom ordentligt för att han överhuvudtaget skulle flytta sig framåt. Han reagerade inte ens över grävmaskinen och fiberkablarna som stod ända intill vägen:

Fiber på G!
Vi tog en kort runda och jag kunde konstatera att han tyvärr återigen är halt på sitt högra bakben i traven. Suck, vad tråkigt! Men han verkade i alla fall uppskatta att få komma ut lite och bli lite ompysslad.

Medans vi var ute började det faktiskt att regna. Och det håller på än. Så gött! Det är nästan så att jag inte fattar att det verkligen regnar. Det var ju så länge sedan sist! Och det är så torrt ute! Jag hoppas verkligen att detta inte innebär slutet på sommaren! Jag vill givetvis ha mer regn så att gräset börjar växa igen, men jag vill ha fortsatt sommar sedan när semestern kommer. Så att jag kan sola ännu mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar