Sidor

söndag 24 juni 2018

Bosse skrittur

Efter Pelles promenad blev det en uteritt på Bosse Bus. Även han var lugn idag. Efter gårdagens fina hopp-pass tyckte jag att det räckte att skritta honom en tur.

Innan vi kom iväg grejade jag lite med hans framskor som nu verkligen sitter på tre kvart. Jag tog bort en söm som nästan hade krupit ur och funderade på ifall jag kunde slå dit någon ny. Men jag gav upp när jag insåg att jag bara skulle hamna i samma gamla sömhål och inte få något fäste. Så jag tryckte till de söm som fortfarande sitter kvar och skorna glappade nog lite mindre. Hoppas hoppas att de håller tills på torsdag då hovis kommer!

Bosse och jag skrittade runt Mute och det blev en trevlig och lugn runda. Vi mötte tre hästar som han passerade utan att hetsa upp sig. Det hade nästan slutat blåsa och lärkan kvittrade ovanför oss.

Vi var ute i nästan en timme och Bosse kändes fräsch ändå. Han är stark och fit i kroppen nu och klarar lite mer träning. Mer och mer för varje vecka.

Ut på tur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar