Sidor

tisdag 19 juni 2018

Igår: kort uteritt

Igår var det ganska trist väder, blåsigt och regnigt och jag var väldigt trött när jag kom hem från jobbet. Men jag ryckte upp mig och hoppade i ridkläderna och gick ut och hämtade hästarna.

Jag tog på mig min långa regnkappa för att passa på att se ifall det hjälpte att tvätta den i impregneringstvättmedel, då den inte var så vattentät tidigare.

Bosse var den som fick komma ut. Pelle travade rent och fint mot mig i hagen, så det var ju kul! Men jag sparar lite på honom ändå. Jag vill ju att han ska vara helt fräsch så att det går att sätta igång honom på riktigt!

Bosse och jag kom iväg och tog rundan runt Obbhult. Han var ganska lugn och städad och allt gick bra. Förutom när vi passerade några förrymda får som befann sig ute på en åker. De tyckte han var väldigt läskiga och speciellt när de svängde mot oss när vi höll på att passera dem. Då fick han lite panik och ville springa ifrån dem, men jag lyckades lugna honom och allt gick bra.

Det blev en lugn runda med endast skritt och trav, men det kunde vi behöva efter söndagens misslyckade dressyrpass...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar