Sidor

söndag 30 juni 2013

Tråk-lördag!

Igår var det en sådan där tråkig dag. Regnet öste ner större delen av dagen. Det roligaste som hände var väl att jag fick snacka lite med min frisör medans jag var och klippte till topparna lite.

Efter frisörbesöket for Älsklingen och jag till Ullared. Han skulle till jakt-butiken och jag ville spana lite i sport-butikerna. Han fick hittat några grejer han ville ha. Jag hittade inget kul alls:(. Dock var det lite till han skulle ha så vi for vidare mot Falkenberg och Engelsons.

Först stannade vi till på Max och åt varsin hamburgare och konstaterade att Max restauranger borde anlita någon som kan det där med logistik och flöden för att förhindra förvirringen runt kassan kring vem som står i kö och vem som väntar...

På Engelsons hittade Älsklingen det han skulle ha och efter det besöket for vi vidare till mor som bor i Falkenberg och tog en kopp kaffe där.

Resten av kvällen tillbringades i soffan, där jag nästan somnade runt tio-snåret och gick och lade mig i sängen istället.

Så hela gårdagens runda blev resultatlös för min del gällande shopping. Men jag var ju så shoppingsugen så jag kunde inte låta bli att ta till det gamla hederliga alternativet som alltid gör mig på gott humör, Wiggle.

Så nu har jag klickat hem lite bra-att-ha-grejer som kostade en bråkdel av vad det hade kostat i en svensk sport-butik! Grejerna lär dyka upp i brevlådan inom kort, hoppas att jag blir nöjd med de här:

Så när vintern kommer tillbaka ska jag iaf slippa frysa om fötterna när jag cyklar! Jackan kunde jag inte motstå pga priset (300 kr) och linne och sportbh behövde jag verkligen! Allt detta för under 1000-lappen tycker jag är riktigt bra!

Nu hoppas jag att det blir bättre väder framöver så att jag kan ta fram min kära cykel igen. Har inte cyklat särskilt mycket i juni pga dåligt väder. Är riktigt sugen nu och hade tänkt mig ett pass igår, men med det trista vädret gav jag upp de planerna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar