Sidor

lördag 1 juni 2013

Testat snyggingarna!

Förra året köpte jag de här snyggingarna:
Men det fanns få tillfällen att använda dem, dels för att jag var skadad så länge, dels för att det regnade större delen av sommaren.

Jag har i några veckor varit sugen på att börja springa lite i dem, men bestämde mig för att vänta tills efter Göteborgsvarvet. Så idag fick jag äntligen tillfälle.

Det har varit varmt och skönt hela dagen, och i eftermiddags blev jag sugen på att testa dojjorna lite. Precis när jag öppnade dörren öppnade sig även himlen och det kom en riktig åskskur. Så jag fick vänta tills det gick över.

Det kändes helt ok att springa. Jag försökte tänka på tekniken och landa rätt på fötterna och det gick rätt bra. Dock var det väldigt blött ute efter regnskuren så jag blev ordentligt blöt om fötterna.

Men jag sprang ca en kilometer och det funkade bra. Det får nog bli lite fler och lite längre rundor med de där fivefingers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar