Sidor

söndag 9 juni 2013

Målat!

Jag har ganska många uthus/ekonomibyggnader på min gård och de behöver (som allt annat) underhållas. Träfasaderna har inte målats på vääääldigt länge och min far föredrog att klä in många av dem i plåt. Jag gillar inte plåt...

Jag har länge tänkt att göra något åt de där fasaderna. Byta bräder där det behövs osv. Men det blir ett jätteprojekt när man väl börjar rota med något sådant. Så jag tittade lite närmare på fasaderna och bestämde mig för att vissa av dem faktiskt skulle bli väldigt bra med lite ny färg.

Någon gång ska plåten också ner och ersättas med brädväggar. Men det blir en gång när jag inte har något bättre för mig...

Falu rödfärg inhandlades förra året, men då var det ju inget målarväder, så jag hade allt klart för målning. Så efter mitt grejande med gästrummen satte jag igång att måla. Jag gillar att måla, det är inte det tråkigaste man kan göra och det blir resultat snabbt.

Tycker det blev riktigt bra! Snart kommer här att se riktigt välvårdat ut på Hinnagården!


Före

Efter en målning
Denna sidan fortsätter jag med i veckan!

2 kommentarer: